استفاده از دستمال کاغذی تاریخ گذشته

استفاده از انواع دستمال کاغذی یکبار مصرف را می توان یکی از ملزومات زندگی امروز بشر دانست. بی شک تا کنون توانسته اید یک روز بدون استفاده از دستمال کاغذی و دردسرهای آن را تجربه کنید. در میان افرادی که از دستمال های کاغذی استفاده می کنند کسانی هستند که بدون توجه به زمان و انقضای دستمال های کاغذی به قیمت و یا کاربرد آن فقط توجه دارند و معتقدند از دستمال کاغذی تا زمانی که باز نشده است می توان استفاده کرد. اما اگر اینگونه است درج تاریخ مصرف و تولید چه سودی ممکن است داشته باشد؟

عدم مصرف دستمال کاغذی تاریخ گذشته

برخی افراد نیز با توجه به مضرات دستمال کاغذی و تاثیرت آن بر این باورند که این مضرات بعد از گذشت تاریخ مصرف آن ها آنقدر نیست که دیگر نشود از آن ها استفاده کرد. استفاده از انواع دستمال کاغذی تا مدت بسیاری امکان پذیر است. به طور معمول دستمال های کاغذی را با بازه زمانی دو تا سه سال به تولید می رسانند. انواع دستمال کاغذی با استفاده از موادی هم چون بازیافت انواع کاغذ، روزنامه، کارتن و... ساخته می شوند. کیفیت درجه بندی این نوع از دستمال ها با هم بسیار متفاوت خواهد بود. آنچه در رابطه با این نوع از دستمال های کاغذی مشخص است بافت سلولزی این محصولات می باشد. سلولز را می توان غذای بسیاری از ریزارگانیسم ها مانند موریانه و برخی از باکتری ها دانست. علاوه بر این موارد می توان خاطر نشان کرد مواد سلولزی می توانند بستری مناسب برای رشد این مواد باشند. بعد از گذشت یک زمان مشخص اگر از دستمال های کاغذی استفاده نشود، این مواد شروع به تجزیه کردن می کنند و ممکن است مواد شیمیایی که در ساختار خود داشته اند مانند الکل، فسفات و یا موادی که برای رایحه به این نوع از دستمال ها اضافه شده است متصاعد شوند. در این صورت استفاده از دستمال کاغذی مضرات مضاعفی را خواهد داشت.

عدم مصرف دستمال کاغذی تاریخ گذشته

مضرات دستمال کاغذی تاریخ مصرف گذشته

مضرات استفاده از دستمال های کاغذی تاریخ مصرف گذشته می تواند به شرح زیر باشد:
به دلیل داشتن ترکیباتی حساسیت زا در انواعی از دستمال های کاغذی در صورت گذشتن تاریخ انقضای آن ها ممکن است بسیاری از حساسیت های پوستی را سبب شوند. این نوع از حساسیت ها باعث عوارضی هم چون سوزش و خارش، التهاب، قرمزی، تورم و ... خواهند شد. استفاده از دستمال های کاغذی تاریخ مصرف گذشته و بی کیفیت برای نواحی تناسلی به هیچ عنوان توصیه نمی شود. به دلیل حساسیت بسیار بالای این نواحی استفاده این محصولات ممکن است تبعات بیشتر و مضرتری را برای سلامتی داشته باشد. از جمله این نوع از مشکلات می توان به سوزش وخارش و التهاب اشاره کرد. عفونت های قارچی در ناحیه تناسلی خانم ها از شایع ترین بیماری هایی است که می توان یکی از دلایل اصلی آن را استفاده از دستمال های توالت تاریخ مصرف گذشته و نامرغوب دانست. سرطان دهانه رحم در موارد نادر می تواند یکی از علت های استفاده از این نوع مواد باشد.
در نهایت توصیه آن است که دستمال های کاغذی حتی در صورتی که جعبه آن ها باز هم نشده است بعد از گذشت زمان مشخص شده انقضا، مورد استفاده قرار نگیرند. برای تهیه انواع دستمال یکبار مصرف می توانید به فروشگاه اینترنتی آرمانی مراجعه و پس از بازدید از محصولات موجود در فروشگاه، دستمال های مورد نظر خود را خریداری نمایید.

نوشتن دیدگاه