هزینه راه اندازی کارگاه تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی

شاید در گذشته ایجاد یک کسب کار مانند تولید ظروف یکبار مصرف یک ایده دور از دسترس و کم سود تلقی می شد. تبلیغات و مواردی که در رابطه با ضرر هایی که ظروف یکبار مصرف پلاستیکی برای محیط زیست و سلامت انسان داشتند، تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی و راه اندازی کارگاه های کوچک و بزرگ را رونق بخشید.
خوشبختانه با برطرف شدن این مشکل و ورود نسل جدیدی از ظروف یکبار مصرف با عنوان ظروف یکبار مصرف کاغذی تا حد زیادی مشکلات مربوط به سلامتی و محیط زیست برطرف شده است و راه اندازی خط تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی به یک ایده پرسود و با آینده تبدیل شده است. هزینه راه اندازی کارگاه تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی بسته به اینکه چه انتظاری از کسب و کار خود دارید متغیر است، اما باید این نکات را در نظر داشته باشید که ابعاد هر دستگاه برای تولید لیوان کاغذی و حدود ۲.۵ در ۱.۲ متر است. در چنین شرایطی شما علاوه بر هزینه مربوط به خرید این دستگاه باید بتوانید یک مکان مناسب برای احداث کارگاه تولید لیوان یکبار مصرف کاغذی داشته باشید. از طرفی دستگاه های مختلفی برای تولید لیوان کاغذی وجود دارد که هرکدام قیمت خاص خود و ویژگی های خود را دارد.

ابزار های تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی

تولید ظروف یکبار مصرف می تواند در حجم های متفاوتی انجام پذیرد. ساخت ظروف یکبار مصرف کاغذی به دستگاه های مدرن و پیشرفته نیازمند است. از آنجایی که طرح تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی به مدت کمی است که در جهان و کشور ما اجرا می شود می توان از مدرن بودن و به روز بودن دستگاه ها و تجهیزات ساخت این ظروف مطمئن بود. دستگاه هایی که برای یک مرکز تولیدی و پخش ظروف یکبار مصرف کاغذی لازم هستند عبارتند از:

  • دستگاه ورق ساز ظروف یکبار مصرف کاغذی
  • دستگاهه ترموفرمیک یا پرس ظروف
  • دستگاه استکر
  • تجهیزات جانبی

ابزار های تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی

قیمت دستگاه هایی که برای تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی استفاده می شود مناسب است. سرمایه لازم برای تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی کمتر از هزینه لازم برای راه اندازی بسیاری دیگر از کسب و کارهاست و می توان با یک سرمایه متوسط تجهیزات اولیه را خریداری کرد. بسته به حجمی از ظروف یکبار مصرف که تولید می شوند، تجهیزات و ابزار خریداری می شوند. بدیهی است که در کارخانه های تولید این محصولات، به چندین دستگاه و ابزار بیشتر و پیشرفته تری نیاز است.
قیمت دستگاه های تولید کننده ظروف یکبار مصرف، بسته به قدرت خرید کارخانه داران و برند های موجود در بازار تعیین می شوند. خط تولید ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف گیاهی شباهت بسیاری با یکدیگر دارد. در واقع وجه تمایز این دو، در مواد اولیه مورد نیاز است.
از دستگاه ورق ساز برای تولید ورقه های کاغذی از مواد اولیه استفاده می شود. دستگاه ترموفرمیک، ورق های آماده شده را پرس یا فرم دهی می کند، دستگاه استکر یا جمع کننده ظروف را جمع و شکل نهایی آن را ایجاد می کند به عبارتی شکل نهایی ظروف یکبار مصرف کاغذی در این مرحله و توسط این دستگاه مشخص می شود.
علاوه بر تجهیزات لازم، خرید مواد اولیه و داشتن یک مکان مناسب به عنوان کارگاه یا کارخانه از مهم ترین مواردی است که برای خرید و ایجاد آن ها سرمایه لازم است.
موضوع مشخص در رابطه با سرمایه اولیه تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی این است که سرمایه لازم برای تولید این کسب و کار در صورت فروش و سود دهی مناسب در مدت کوتاهی جایگزین می شود. تبلیغات موثر و کیفیت کافی محصولات می تواند تضمین کننده جبران سرمایه اولیه و سود بیشتر شود.

ابزار های تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی 

مراحل تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی

در اغلب موارد برای ضد آب کردن ظروف یکبار مصرف کاغذی مقداری خاک رس را به درون ظرف می ریزند و با سرعت به گردش در می آورند تا محفظه های ظرف را بپوشاند. با این کار ممکن است اندکی بو و مزه مقوا تغییر کند. پوشانندگی با موم نیز یکی از راه های موثر برای ضد آب کردن ظروف یکبار مصرف کاغذی است.
ورق هایی که برای ساخت ظروف یکبار مصرف مورد استفاده قرار می گیرند دارای چاپ پذیری بالایی هستند و می توان طرح مورد نظر را به روش افست روی آن ها چاپ کرد.
ظروف یکبار مصرف کاغذی می توانند به عنوان کالاهای تبلیغاتی ارزان مورد استفاده قرار گیرند. از این ظروف برای سرو نوشیدنی های سرد و گرم، همایش هاف رستوران و فست و فود، نمایشگاه و بیمارستان، ادارات خصوصی و دولتی و ... استفاده می شود.

مراحل تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی به شرح زیر است:

  • در مرحله اول کاغذ روکش می شود. این روکش توسط ماده پلی اتیلن و توسط دستگاه های مخصوص انجام می شود.
  • در مرحله بعد کاغذ های روکش دار شده توسط دستگاه بریده می شوند. این برش یا بر اساس استاندارد ها مشخص و یا به صورت سفارشی بریده می شوند.
  • در مرحله سوم چاپ طرح دلخواه بر روی ظروف کاغذی انجام می شود.
  • برش نهاییی انجام می شود.
  • شکل پذیری ظروف توسط دستگاه انجام می شود.
  • ظروف بسته بندی می شوند.

مراحل تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی   

برآورد هزینه و سود تولید ظروف یکبار مصرف

برای برآورد هزینه و سود ناشی از تولید ظروف یکبار مصرف گام اول آنالیز کردن بازار فروش این محصولات است. هر چه میزان تقاضا در بازار فروش بیشتر باشد، تولید و در نتیجه سود ناشی از آن نیز بیشتر است. ظروف یکبار مصرف کاغذی به دلیل اینکه جایگزین مناسبی برای ظروف یکبار مصرف پلاستیکی هستند و قیمت مناسبی دارند با تقاضای بسیار زیادی مواجه هستند به همین دلیل اغلب تولیدی های این محصول به تدریح کارگاه های خود را مجهز می کنند و گسترش می دهند.
سرمایه ای که برای تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی هزینه می شود به نسبت بسیاری از کسب و کار های دیگر اندک است و در مدت کوتاه تری این سرمایه جبران می شود. استفاده از متریال ها اولیه برای ساخت این محصولات در دسترس است و همین موضوع می تواند رونق این کسب و کار را تضمین کند.
سود ناشی از تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی تا چند برابر هزینه اولیه قابل پیش بینی است. برای مثال اگر برای تولید یک لیوان یکبار مصرف کاغذی 200 تومان هزینه می شود بسته به نوع متریال و کیفیت محصول تا 600 تومان هم در بازار فروخته می شود. قابل ذکر است که بخشی از سود ناشی از این فروش به واسطه ها و دلالان می رسد به همین دلیل خرید ظروف یکبار مصرف به طور مستقیم از کارخانه یا از طریق مراکز فروش می تواند هزینه کمتری را به مشتری متحمل شود.
تولیدی ها و کارگاه های تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی می توانند با تبلیغات موثر در فضای مجازی و ارائه محصولات با کیفیت نه تنها مشتری را راضی نگه دارند بلکه سود قابل توجهی را نیز کسب کنند.

اگر شما هم قصد راه اندازی یک کارگاه تولیدی ظروف یکبار مصرف کاغذی را دارید، همین حالا با کارشناسان ما در گروه ظروف یکبار مصرف آرمانی تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

دیدگاه‌ها  
ظروف یکبار مصرف تحت عنوان چه هزینه ای ثبت میشه؟
به نقل از هاجر:
ظروف یکبار مصرف تحت عنوان چه هزینه ای ثبت میشه؟
سلام دوست عزیز برای اطلاعات بیشتر در این مورد با کارشناسان ما تماس بگیرید شماره تماس در بالای سایت درج شده است موفق باشید
نوشتن دیدگاه